Årsmöte och inspirationsdag 25 mars

Välkomna till Svenska Rytmikförbundets fantastiska inspirationsdag och årsmöte i Göteborg!

Lördag 25 mars kl. 9.00-18.00 (sluttiden är ungefärlig), samt frivillig middag ca 18.30
Eklandagatan 86 i Göteborg

Deltagande på denna dag är helt GRATIS för medlemmar! Lunch kan köpas på närliggande restaurang eller tas med i matlåda.
Fika, frukt och vatten ingår och finns tillgängligt under dagen.

Schema

9.00 Drop in och fika-mingel.
9.30 Välkomna!
9.45 Workshop med Josefin Sjölander och Cecilia KleinMusikteater/rytmik i musiksaga
11.45 Dela materialgreatest hits och bokbord. Alla hugade bjuder på sin bästa övning/låt! Tillfälle att kort presentera material, böcker, skivor m.m.
12.15 Lunch
13.30 Eva WedinPresentation av internationell plattform
14:30 Kort paus
14.45 Karin Weigert JörgensenMetrik
15.45 Fika samt omställning till årsmöte
16.00 ÅRSMÖTE
ca 18.30 Mingel-middag hemma hos Karin W-J på Glasmästaregatan 18 – anmäl separat, se nedan!

Årsmöte
Förbundets årsmöte sker 25 mars kl. 16.00 på samma plats som inspirationsdagen, Eklandagatan 86 i Göteborg. Alla medlemmar är välkomna på årsmötet, även om ni inte deltagit på inspirationsdagen som sker innan. Meddela oss om ni endast kommer på årsmötet, så förbereder vi oss på ett extra insläpp. Motioner ska vara inlämnade till styrelsen skriftligen senast 25 februari (en månad innan årsmöte). Dagordning till årsmötet är bifogad i detta mejl.
Under årsmötet kommer vi, förutom vanlig formalia, avhandla en utnämning av en ny hedersmedlem, samt avtackning av styrelsemedlemmar.

Klicka på länken för att se: Dagordning Årsmöte 2023

Innehåll och presentation av föreläsarna
Cilla Klein och Josefin Sjölander leder oss i ett pass utifrån deras mångåriga erfarenhet av musikteater för barn, i kombination med olika estetiska uttrycksformer såsom bild och dans.Eva Nivbrant Wedin, professor vid KMH i Stockholm, presenterar en ny internationell plattform för rytmik som är under uppbyggnad.Karin Weigert Jörgensen är en levande rytmiklegend i Göteborg! Hon kommer leda oss i ett rejält metrikpass.Alla deltagare är också välkomna att ta med sig sina “greatest hits”: bästa övningen, sånger eller ett material du gillar. Vi lägger även upp ett bokbord för eget material.Anmälan
Anmäl dig genom att mejla medlem@svenskarytmikforbundet.se.

Om du redan uppdaterat ditt medlemskap för kalenderår 2023 är dagen gratis.

Om du ännu inte är medlem kostar dagen 350 kr för arbetande, 175 kr för pensionärer och arbetslösa och då ingår medlemskap om du önskar. Avgiften betalar du till plusgirokonto 58033-2 eller swish, nummer 123 38 29 413. Ange mejladress i din betalning. Mejla oss om du specifikt vill delta på dagen, men väljer att inte bli medlem i förbundet. OBS: Både inspirationsdagen och medlemskap är gratis för rytmikstudenter!

Ett urval av närliggande restauranger
baguetter: http://www.alpabaguetter.se/
pasta: https://www.gollypasta.se/
glass!: https://tinyurl.com/bddaww9d
burgare: https://4grabs.se/
pizza: https://sannegardens.se/

Middag
I år bjuds vi hem till Karin Weigert Jörgensen på Glasmästaregatan 18. Vi njuter tillsammans av catering och gott sällskap. Ange specifikt om du vill vara med på middagen i anmälningsmejlet, samt eventuella matallergier. Middagen kostar 150 kr/person och betalning sker via Swish, efter att ni fått mer info och ytterligare en bekräftelse på er anmälan.

Anmäl så snart som möjligt, senast 17 mars!

Vi ser fram emot att ses igen! Varmt välkomna till Göteborg!

/Styrelsen